תחילתה של שנה חדשה היא זמן לסכם את השנה החולפת, להבין מהן המגמות בשוק האי-קומרס ולהמשיך ולראות איך הרכישות באינטרנט גדלות משנה לשנה והופכות לחלק טבעי מהתנהגות הצרכן הישראלי.
לפי הנתונים שהציג האתר גלובס, אלו 5 הסטטיסטיקות המובילות בנוגע לרכישות באינטרנט בשנת 2018:
- מחזור הרכישות מאתרי מסחר בחו"ל בשנת 2018 מוערך בכ-10 מיליארד ש"ח, עלייה של כ-20% משנת 2017. בנוסף, מדובר על עלייה הגדולה יותר מהעלייה של השנה שעברה, שהסתכמה בכ-16%.
- בראש הפירמידה של האתרים המובילים לרכישה באינטרנט נמצא את אלי אקספרס, ואחריו איביי ואמזון (ואם אתם רוצים דרך קלה לרכוש בשלושתם במקביל ובעברית, לחצו כאן!)
- כמות עסקאות גדלה, אך היקף העסקה הממוצעת ירד – כלומר, אנחנו קונים יותר, אבל העסקאות שאנחנו מבצעים זולות יותר.
- בשנת 2018 עברו כ-70 מיליון חבילות בדואר ישראל.
- קיימת מגמה עולה של רכישות מוצרים יקרים ומוצרי חשמל שנהגנו בעבר לקנות רק בארץ, וכן עלייה גדולה ברכישת מוצרים מענף האופנה.
מה כל זה אומר?
כל הנתונים האלו אומרים דבר אחד מרכזי: הצרכן הישראלי מבין יותר ויותר שמשתלם לו לרכוש באינטרנט. המשלוחים שהופכים מהירים, הפרשי המחירים שעשויים להגיע למאות אחוזים, והרצון ההולך וגובר להפסיק לצאת "פרייארים" הפכו את הצרכן הישראלי לצרכן חזק בשוק האי-קומרס בחו"ל. לזה תוסיפו ביטול מכסים (על טלפונים ניידים, לדוגמה),והמהפכה שיצרו חברות התעופה הלואו-קוסט – וקיבלתם צרכן חכם, שלא מוכן להוציא יותר ממה שהוא צריך.
אם עוד לא נכנסתם לשיגעון הרכישות באינטרנט, הגיע הזמן! הכתבה הזאת מאגדת 10 טיפים לקנייה חכמה באינטרנט שכל צרכן מתחיל (וותיק) צריך להכיר.