כולנו היינו שמחים לדעת איך אפשר להכניס יותר כסף, כי אפילו תוספת קטנה היא מבורכת. הבעיה היא שאם אנחנו לא יודעים מאיפה להתחיל, אנחנו לא נתחיל. אז בכתבה הבאה ננסה לתמצת לכם עד כמה שניתן אילו דרכים יש לכם להגדיל את ההכנסה החודשית שלכם ואולי אפילו להגיע לעצמאות כלכלית בעתיד.
לפני שנתחיל חשוב שתדעו – הדרך להגדלת הכנסה בדרך לעצמאות כלכלית בד"כ גם תחייב אתכם להשקיע כסף בהתחלה בידיעה שאתם בונים את העסק שלכם. עם הזמן כשתצברו יותר ידע ולקוחות, ההכנסות יגדלו על ההוצאות ומכאן השמיים הם הגבול.
תוכלו לעבוד מהבית בשעות שאתם רוצים, לטוס לחו"ל ולהכניס כסף תוך כדי החופשה שלכם, לקנות את הדברים שתמיד רציתם והכי חשוב, להיות יותר רגועים מבחינה כלכלית.
לעצלנים – מילוי סקרים
ישנן מספר חברות בארץ שישמחו לשלוח לכם מיילים של סקרים בתמורה לתלושים. אתרים כמו Ipanel, Panel4all ודומיהם, ישלחו לכם מדי פעם מיילים עם סקרים אותם תמלאו (סקר קצר או ארוך) בתמורה לניקוד שלרוב קשור לאורך הסקר. לאחר שתגיעו למספר הנקודות הנדרשות, תוכלו להזמין לבית שלכם תלושי קניה בסכומים הנקובים לפי הניקוד.
זוהי דרך קלה יחסית לחסוך בהוצאות משק הבית בתמורה לזמן לא רב מדי שלכם.
תוכנית שותפים
בעיקרון מדובר על כך שאתם תשווקו מוצרים של חברה מסויימת בתמורה לעמלות / אחוזים מהעסקה. ישנם לא מעט אתרים ישראלים וכמובן בינלאומיים המציעים תוכניות כאלו ואתם פשוט צריכים לאתר אותם. איך עושים זאת? בעזרת מספר שלבים:
1. קודם כל תבחרו לכם נישה שאתם מבינים בה, כך יהיה לכם יותר קל לשווק אותה (תמיד טוב להחזיק בידע לגבי תחום מסוים, אם אין לכם, שבו ותלמדו).
2. חיפוש אתרים המתמחים בתחום – חיפוש בגוגל למילות מפתח הרלוונטיות (הנישה שבחרתם) תציג לכם את האתרים שעוסקים בתחום. אתם יכולים לפנות אליהם דרך הצור קשר שלהם או לראות אם כבר יש להם עמוד ספציפי לתוכניות שיתופים. ייתכנו מצבים בהם אתרים
אלו לא מתעסקים עם תוכניות שיתופים ואין לכם כל כך מה לעשות בנידון, אז המשיכו הלאה לאתר הבא. אתרים בחו"ל מאד אוהבים תוכניות שיתופים כמו אתר Gearbest הסיני לגאדג'טים, איביי, אמזון, אליאקספרס וכו'.
3. בניית האמצעים שלכם לשיווק המוצרים – לרוב מדובר בפתיחת דף פייסבוק לנישה הספציפית (שאתם תקראו לו איך שאתם רוצים) ואם אתם יכולים, פתחו גם אתר ייעודי (נסביר על כך בהמשך).
היתרון של הצטרפות לתוכנית כזו היא שלרוב לא מדובר בהשקעה כספית (אם בכלל) גדולה. הירשמות לתוכניות שיתופים בד"כ לא עולות כסף והמחיר גם לא מתייקר לצרכן הסופי. אם לדוגמה יש מוצר שעולה $50 והחלטתם לשווק אותו לאתר מסוים, הלקוח עדיין יקנה אותו ב $50 ואתם תקבלו את האחוזים הנקובים מתוך העסקה הזאת, לפי ההסכם שלכם מול האתר. יתרון נוסף הוא דריכת רגל ראשונה בעולם השיווק, מה שיכול עם הזמן להוביל אתכם למציאת דרכים אחרות לעשות יותר כסף.
החסרון בתוכניות השיתופים הוא שלא תמיד התשלום מתקבל מיידית ותצטרכו לצבור סכום מסוים כדי לבקש מהאתר שאתם עובדים איתו את התשלום. בנוסף, לא מדובר פה על סכומים גבוהים, לרוב זה בין 2% ל 10% מערך העסקה. אבל שוב כפי שציינו, זוהי התחלה מצויינת כדי לבצע דריכת רגל בעולם הזה.
ההמלצה שלנו – לקחת את תוכניות השיתופים בעיקר ללמוד את המקצוע. משם אתם רק ממריאים.
לינק להצטרפות לתוכנית השותפים של אתר גירבסט – לחץ כאן
לינק להצטרפות לתוכנית השותפים של אתר הקניות הישראלי Zipy – לחץ כאן
למי שלא מכיר את זיפי – לחצו על הפרסומת המצויינת שלהם –
הקמת אתר נישתי למוצרים
רוצים להיכנס לעולם של הגדולים? זה בהחלט החלק שאתם צריכים להיות בו מאד מרוכזים. אם תשלטו בנושא הזה, אתם תקבעו את הקצב ואת ההכנסות שלכם. עם זאת, הקמת אתר תדרוש מכם השקעה של זמן וכסף (קניית דומיין ושרת אחסון (כ 200 ש"ח בשנה)) והרבה למידה.
אתם קודם כל רוצים שאנשים שיגיעו לאתר שלכם, לא יקבלו כאב ראש. האתר צריך להיות נקי ומסודר, הלקוח צריך להבין מיד מה יש לכם להציע.
אם תבנו אתר ותפזרו בו עשרות מוצרים שלא קשורים אחד לשני, תאבדו לקוחות מהר מאד. רושם ראשוני הוא מאד חשוב.
אם תחליטו לדוגמה על אתר נישתי לשעונים / מוצרים לבית / ביגוד ספורט לנשים, אתם יותר ממוקדים, יש לכם יותר מה להציע ללקוחות ויותר סדר בשבילכם.
בשביל ללמוד איך להקים אתר מוורדפרס, חפשו בגוגל, יש המון מדריכים בעברית או באנגלית, אפשר גם להציץ בסרטון הבא –
עם אתר משלכם, אתם יכולים לבחור אם להחזיק מלאי או לעבוד בשיטת הדרופ-שיפינג.
דרופ-שיפינג (DROP-SHIPPING) היא שיטה שמועדפת על המון אנשים כי אתם לא צריכים להחזיק מלאי. מי שמבצע את השילוח זהו הספק / מחסן שאתם עובדים איתו. לדוגמה, החלטתם להזמין מעליבאבא 100 יחידות של מוצר מסוים ולשלוח את זה למחסן בסין (מה שנקרא – Fulfillment) המחסן דואג לסחורה שלכם ומתי שיש לכם הזמנה, אתם שולחים להם את הפרטים והם שולחים את זה ישירות ללקוח. אתם לא מתעסקים בכלל עם הלוגיסטיקה שזה מעולה.
הקמת אתר נישתי תאפשר לכם כמה דברים:
1. אתם ממוקדים עם פוטנציאל להיות האתר הכי טוב בתחומו (כמובן שבשביל להיות מספר 1 בתחום, רק מוצרים זה לא מספיק, נדבר גם על זה בהמשך)
2. אם אתם עושים אותו בשפה האנגלית, פתחתם לעצמכם שוק מטורף כי עכשיו אתם יוכלים למכור כמעט לכל העולם. זה אגב אחד ההמלצות היותר חמות שלנו – אל תגבילו את עצמכם לישראל!
3. תוכלו לפתוח תוכנית שותפים משלכם.
ההשקעה שלכם מבחינת זמן וכסף תהיה קודם כל הקמת האתר. כיום ניתן להקים אתר כמעט בחינם עם מעט ידע או בתשלום יחסית סמלי. אתרים כמו WIX ו/או WORDPRESS יאפשרו לכם לבחור מבין מאות / אלפי ערכות נושא שונות שלאחר בחירה של ערכת הנושא המתאימה לכם (חינמית / בתשלום, מה שיותר טוב לצרכים שלכם) תוכלו להתחיל להכניס את התוכן שלכם לאתר. אנחנו ממליצים בחום על הקמת אתר ב – WORDPRESS מהסיבה הפשוטה שזהו קוד פתוח, משמע – אלפי מתכנתים יוצרים תוספים לוורדפרס ואתם יכולים להוריד אותם ולהשתמש בהם. חלק מהם היה יכול לעלות לכם המון כסף אם הייתם עושים את זה באופן פרטי.
בנוסף, יש לכם תבניות מסוימות של חברות ספציפיות (לדוגמה POJO הישראלית) שנותנות לכם כלי מובנה לבניית האתר שלכם ממש בקלות, כך שגם אם אתם לא מתכנתים או עם ידע בבניית אתרים, יהיה לכם קל לבנות אתר.
פתרון נוסף ואיכותי הוא לפתוח חנות ב SHOPIFY ואז יש לכם גם מערכת סליקה משלכם אך SHOPIFY לוקחים גם עמלה על כל עסקה אז קחו זאת בחשבון כשאתם מתמחרים את המוצרים שלכם.
אחרי שתבחרו שם לאתר שלכם ותרכשו דומיין (שם של אתר, לדוגמה XYZ.CO.IL) אתם יכולים להתחיל לשווק אותו (אגב, אם זה אתר בישראל אנחנו ממליצים עם סיומת CO.IL ואם זה גלובלי, אז סיומת COM.). תוכלו לשווק אותו על ידי חיפוש קהל יעד ברשתות החברתיות, דרך חברים וכו' אך זו דרך אחת והפחות מומלצת לשיווק. בשביל באמת לשווק את האתר ולפרסם את המוצרים שלכם, אתם חייבים ללמוד להשתמש בכלי הפרסום המעולים של גוגל ושל פייסבוק. כלי הפרסום של גוגל נקרא Google Adwords ובשביל הפייסבוק תצטרכו כמובן לפתוח חשבון עסקי (הרשמה לא עולה כלום, רק כשאתם מתחילים לפרסם בפועל). כלים אלו מאד יעילים וחזקים, גוגל ופייסבוק מחזיקות במאגר הנתונים הגדול ביותר בעולם ככל הנראה עלינו ומאפשרות לכם למצוא את הלקוחות שלכם בפינצטה. ההמלצה היא להשתמש במקביל בשניהם (אם אתם משתמשים גם בכלי הפרסום של פייסבוק תטמיעו פייסבוק פיקסל באתר שלכם, חשוב מאד! זה יסייע לכם ליצור קהלים ולמקד יותר את הפרסום שלכם)
אם תלמדו את הכלים האלה כמו שצריך, אתם תחסכו המון כסף!
אם תרצו ללמוד על כלי הפרסום של גוגל, כנסו לעמוד הרשמי שלהם ביוטיוב – לחצו כאן
אם תרצו ללמוד על פרסום בפייסבוק ועם עוד המון טיפים מאחד התותחים בתחום אז הסרטון הבא הוא בשבילכם ואנחנו ממליצים לכם בכלל להירשם לעמוד שלו כי יש לו טיפים מדהימים –
מכירת המוצרים שלכם דרך פלטפורמות מובילות בחו"ל
עוד שיטה מועדפת היא לפרסם את המוצרים שלכם (שוב, בין אם יש לכם מלאי או אם אתם עובדים בשיטת הדרופ-שיפינג) באיביי / אמזון וכו'. היתרון הגדול הוא שאתם לא צריכים להקים אתר, יש כבר מערכת סליקה מובנית באתרים אלו ופוטנציאל החשיפה שלכם הוא ענקי. עם זאת, צריך לקחת בחשבון שכשאתם מצטרפים אליהם, אתם מצטרפים גם לאלפי אם לא מאות אלפי מוכרים וכדי להופיע בתוצאות חיפוש, תצטרכו לעבוד קשה מאד. אמזון לדוגמה מקדמת מוכרים שיש להם פידבקים טובים מלקוחות, אטרקטיביות מבחינת מחיר וכמות מכירות, מה שהופך את המלאכה לקשה מאד למוכרים מתחילים שם. זה לפני שמדברים על העמלות היחסית גבוהות שפלטפורמות אלו גובות על שימוש בהם. איביי ואמזון גובות לערך 10%-15% עמלה מכל מכירה. בנוסף אם אתם משתמשים בפייפאל, שימו לב שיש גם את העמלות שלהם (בסביבות 3.5% עמלה) ואתם חייבים לקחת את זה בחשבון לפני שאתם קובעים מחיר למוצר. הרבה נופלים במלכודת הדבש הזו של האתרים הגדולים ולא טורחים לבדוק עלויות, אתם כבר חכמים יותר עכשיו ותדעו לעשות את החישובים האלו מראש. בכל מקרה, אם אתם מתלבטים בין שתי הפלטפורמות, אנחנו היינו הולכים עם אמזון. יותר קלה לתפעול, מובנת ופשוטה.
קחו לכם בנוסף טיפ מאיתנו – יש לא מעט פרסומים היום על קורסים לאיביי, אמזון או בכלל מסחר וסיפורים על אנשים שעושים מאות אלפי שקלים בזמן מאד קצר והם רוצים ללמד אתכם לעשות את זה (קורסים שיעלו לכם אלפי שקלים לפחות). זה לא קורה. יש מקרים נדירים מאד של אנשים שעשו המון כסף בזמן מאד קצר, כל השאר עברו מסלול ארוך עד להצלחה, יש גם כאלה שכמובן התרסקו כי לא טרחו ללמוד דברים לעומק ולא השקיעו. את רוב המידע לגבי איך פועלים במסחר, יש לכם באינטרנט. הכל! לגבי אמזון, איביי, להקים אתרים וכו', יש לכם מקורות מידע חינמיים. יש את גוגל, יש את יוטיוב, יש בלוגים. תדאגו לחפש לפני שאתם משלמים את מיטב כספכם על קורסים מיותרים.
ולסיום – אם יש לכם שאלות, תגיבו לפוסט ונשתדל לענות בהקדם. אם תרצו שנרחיב עוד יותר לגבי משהו מסוים פה, תגיבו.
נושא השיווק והפרסום באינטרנט הוא מגוון ועצום וקשה מאד להכניס אותו לכתבה אחת, ארוכה ככל שתהיה. זה ים של מידע, המון אנשים עושים זאת אך מעטים יודעים איך לעשות את זה כמו שצריך כי הם ממשיכים ללמוד ולצבור ידע במקביל להרצת הפרוייקטים שלהם, אז תוודאו שאתם חלק מאותם מעט אנשים.
בהצלחה!