רוצים לקנות בחו"ל ולא ידעתם איפה להתחיל? חברים שלכם צוחקים עליכם שאתם קונים בארץ במחיר יקר יותר משמעותית ממה שהם הזמינו בחו"ל? גם אתם יכולים לגלות את עולם הרכישות מאתרים מובילים בחו"ל ולגלות שהשד לא מפחיד בכלל. אין לכם כרטיס אשראי בינלאומי? יש פתרונות ישראלים כמובן לעניין. המדריך למתחיל לפניכם
בכתבה זו נעבור על הזמנות מהאתרים איביי ואליאקספרס
נתחיל בלהרגיע אתכם מראש – כשאתם קונים באתרים בחו"ל כמו איביי ואליאקספרס, הכסף שלכם מוגן. ברוב המוחלט של המקרים. מקרים בהם הכסף שלכם לא מוגן הוא במידה ואתם קונים מוצרי יד 2 לדוגמה.
אתרים אלו ואתרים נוספים בסגנון מאפשרים מנגנון דיווח והגנה על כספכם במידה ויש בעיה עם המוצר.
איך עובד מנגנון הדיווח וההגנה על הקונה באתרים איביי ואליאקספרס?
בכל אתר יש לכם אזור אישי בו תוכלו לעקוב אחרי ההזמנות ולבצע פעולות. בין יתר הפעולות יש דיווחים שונים כמו דיווח על אי קבלת מוצר או דיווח אחר. בחרו את האפשרות הנכונה בשבילכם. זה המקום גם לדעת שפניה אל הגנת הצרכן של אתרים אלו היא פרוצדורה מסודרת בה נותנים לכם ולמוכר לדון בנושא ורק במידה ולא הגעתם להסכם, אתם יכולים לבקש את התערבות האתר בפועל לקבלת החלטה סופית בנידון.
במקרה והמוצר לא הגיע – אם המוצר שלכם לא הגיע עד זמן ההגעה המשוער שקיבלתם – איביי מאפשרת לכם לדווח על אי קבלת מוצר עד כחודש לאחר הגעת זמן ההגעה המשוער שלכם. אם המוצר שלכם היה צריך להגיע לדוגמה ב 15.1.17, יש לכם עד 14.2.17 לדווח להם. חרגתם? האפשרות הזו תינעל. אליאקספרס מאפשרת לכם לדווח עד 60 יום מיום הקניה בפועל.
ההמלצה שלנו היא להמתין לזמן ההגעה המשוער ובמידה והמוצר לא מגיע, לדווח בהקדם ולא לחכות. מקסימום אתם בקלות יכולים לסגור את הדיווח במידה והמוצר מגיע. תמה הפרוצדורה מול המוכר ואין הסכמה וגם המוצר לא הגיע? תקבלו את כספכם חזרה.
במקרה והמוצר הגיע פגום / לא כפי שתואר – גם כאן יש חובת דיווח בהקדם. כאן תצטרכו להוכיח שהמוצר שקיבלתם אכן פגום או לא כפי שתואר. חובת ההוכחה היא עליכם, תלונות שייפתחו נגד מוכרים ללא הוכחות ייסגרו ככל הנראה ללא שום פיצוי.
אז איך מזמינים בפועל מהאתרים איביי ואליאקספרס?
אליאקספרס
שלב ראשון – נחליט איזה מוצר אנחנו רוצים ונרשום אותו בשורת חיפוש. נקבל עשרות / מאות תוצאות ומכאן מתחיל הליך פשוט שיכוון אתכם למוכרים אמינים.
- סינון – אליאקספרס מאפשרת לכם לסנן תוצאות בין היתר גם לפי דירוג מוכר. דירוג מוכר מסומן בכוכבים. כוכב אחד אומר גרוע, חמישה כוכבים מצוין. שימו לב לחץ העליון בתמונה, שם ניתן לבחור לראות מוצרים רק ממוכרים בעלי 4 כוכבים ומעלה. עם זאת יש לציין שדירוג של 5 כוכבים לעיתים לא אומר כלום ונסביר – מצד ימין של הכוכבים, יש מספר בסוגריים (החיצים בחלק השמאלי התחתון של התמונה). מספר זה מראה כמה אנשים דירגו את המוכר בפועל. במקרה שלנו בתמונה דירגו אותו 7 אנשים שזה יפה וניתן לסמוך על זה. אם יש 5 כוכבים ומספר ממש נמוך בסוגריים האלו כמו 1 או 2, סביר להניח שזה המוכר ועוד מישהו שהוא מכיר דירגו. לכן עדיף להימנע.
- הדירוג עוזר לנו להבין האם המוצרים של המוכר איכותיים ותואמים לתיאור המוצר
- החץ השני התחתון, מסמן את מספר ההזמנות בפועל שביצעו ממוכר זה. ככל שזה יותר גבוה, זה יותר טוב כמובן. במקרה שלנו זה 8 שזו לא כמות גדולה. .
- דירוג 0 ומספר מכירות 0 אומר שזהו מוכר חדש. ייתכן והוא מוכר אמין ואין איתו בעיה אך כך אין לכם אינדיקציה לגבי איזה מוצר תקבלו.
- מחיר – שימו לב למחיר וגם אם יש מחיר משלוח. אם המוצר שלכם עולה מעל $75 קחו בחשבון גם מיסים.
- תיאור המוצר – כאן זה החלק החשוב ביותר. תיאור המוצר קובע בפועל מה תקבלו, לא להסתמך על תמונות בלבד. לקרוא אותו טוב ולחפש בסוף את המילים package include או Packaging Details כי שם רשום מה יהיה בחבילה שתגיע אליכם.
- אחרי שתבצעו את הקניה תוכלו לראות את הפרטים של הרכישה באזור האישי שלכם באתר. תהיו במעקב, תראו שהמוצר נשלח ועד מתי הוא צריך להגיע.
הרוב המוחלט של המוצרים מגיע ומגיע כמו שצריך במידה ורכשתם לאחר שקראתם את תיאור המוצר. המוצרים באליאקספרס זולים משמעותית ממרבית המוצרים בארץ, לכן שווה לכם בהחלט לנסות.
מה קורה באיביי
בפינה הימנית העליונה, יש מלבן לבן שרשום בתוכו Seller Information. שם רשום לכם את שמו כמובן ובסוגריים מספר – מספר זה מייצג את כמות המכירות של המוכר. ככל שהוא גבוה יותר, כך טוב יותר. מתחת לזה יש אחוזי פידבק. תוכלו לראות כמה נתנו פידבקים על ידי לחיצה על המספר שבסוגריים.
גם כאן במידה ומצאתם שהמוכר אמין וקראתם את תיאור המוצר, מה מכילה החבילה והמחיר מתאים לכם, מעולה. אתם יכולים לבצע הזמנה. גם כאן כמו באליאקספרס, יש לכם איזור אישי בו ניתן לעקוב אחרי המוצרים שקניתם. אתם תראו זמן הגעה משוער אחר מספר ימים וחשוב שתזכרו אותו ולכן שימו תזכורת. אם המוצר שלכם מגיע לפני, מצוין. אם הוא לא מגיע עד אותו תאריך, למחרת אתם יכולים לפנות לאיביי דרך האזור האישי שלכם ולציין שהמוצר לא הגיע.
אם תקפידו על כללים אלו, אתם תגלו עולם ומלואו בכל מה שקשור לקניות מוצרים מחו"ל וגם תתחילו לחסוך המון כסף.
איך מזמינים מאיביי ואליאקספרס ללא כרטיס אשראי בינלאומי?
לאלו מאיתנו שיש בעיה עם אנגלית, כרטיס אשראי בינלאומי או עם פתיחת חשבון בפייפל, יש אפשרות להשתמש באתרים הישראלים הפופולריים כמו זיפי (Zipy) או פוקו (Poco).
אתר זיפי מאפשר לכם לקנות מאיביי, אמזון, דיל אקסטרים ואליאקספרס עם כל כרטיס אשראי ואם תהיה לכם בעיה עם המוצר (לא הגיע או הגיע פגום) אתם פונים אליהם ומחלקת שירות הלקוחות שלהם תדאג לפתוח את התלונות מול האתרים בחו"ל ולטפל בהם עד לסיום. אתם רק צריכים לדאוג לדווח להם בזמן לפי זמן ההגעה המשוער שלכם באזור האישי באתר של זיפי.
פוקו כרגע מאפשרים רכישה רק מאיביי אך גם מאליאקספרס בקרוב וכנ"ל לגבי טיפול בבעיות במידה ויהיו. האתר אפילו מבטיח לקצר לכם את זמני ההמתנה בכל מה שקשור לפרוצדורת הגנת הצרכן המקובלת ולהחזיר לכם את הכסף בהקדם האפשרי.
קניה נעימה!