ב 2013 השקנו את Zipy שהיא פלטפורמה ענקית שמפשטת את החיים של הצרכן הישראלי ברגע שהמושג "קניה בחו"ל" עולה בדעתכם. לאחר ניתוח תהליך הקניה ברשת של הצרכנים הגענו לתובנות מעניינות שבעקבותן גם הקמנו את הפרויקט.
כדי להמחיש את השתלשלות הדברים בואו ניקח את משה לדוגמה. משה הוא גבר ממוצע, בן 30+ שמעוניין להזמין עכשיו סמארטפון חדש. אז דבר ראשון שמשה יעשה כשהוא יכנס לדפדפן שלו, הוא יקליד "לקנות סמארטפון מגניב" בגוגל ויתחיל את המסע לקניה. הוא יעבור בין אתרים ישראלים כמו zap וואללה שופס, יראה מה המחיר שם וילך להשוות עם מחירים בחו"ל, כי הרי כבר כולם יודעים שיש הרבה מאוד מוצרים שאפשר להזמין מחו"ל ולחסוך בקניה. בין המקומות הבולטים ששווה לחפש בהם יהיו כמובן ebay ו-Amazon. הבעיה שב-ebay אתה צריך חשבון PayPal כדי לקנות מוצרים וב-Amazon אפשר למות פעמיים לפני להבין מה הקטע עם המשלוח לארץ. לבעיה של ebay הפתרון הוא להזמין דרך חבר או מישהו מבני משפחה שיש להם חשבון פעיל, ולהחזיר להם במזומן אחר כך. גם ל-Amazon קיים פתרון, וזה אתרים שנותנים לך כתובת בארצות הברית שניתן לשלוח עליה את המוצר ואז חברה המפעילה את האתר שולחת לך את המוצר לארץ. צריך להירשם ולעקוב אחרי המשלוח וגם לשלם מכס ומסים אחרים על המשלוח לפני שהוא נחת בארץ בכלל. ומה אם לא היה צריך לשלם מכס והחבילה הייתה מגיעה בלי שום מס עליה?
אחרי כמה ביקורים באתרים שונים משה גם ירצה לקבל איזה עצה קטנה מאנשים שמבינים בעניין הסמארטפונים ויכנס לכמה בלוגים בנושא או אתרים שמציעים מדריכי קניה. בממוצע הוא יעבור 4-5 אתרים לפני שיקנה את המוצר בסוף.
חברים, זה מייגע, מעייף, מוציא את הנשמה החוצה, מעצבן ומתסכל. קניה דרך האינטרנט מזמן הפכה ממשהו אקזוטי לדבר יום יומי שהרבה אנשים עושים על בסיס קבוע. אז לכאורה, אם מדובר בפעולה שגרתית, אז היא לא צריכה להיות מאוד קשה ולקחת יותר מדי זמן, רק שהמצב הוא לא כזה באמת.
אחרי שהבנו את הבעיה, החלטנו לעשות משהו בנדון וככה בנינו מערכת שעושה הכל בשביל צרכנים שעושים קניות בחו"ל. אתר אחד שמכיל את ebay, אמזון, אליאקספרס ודיל אקסטרים ובקרוב הולך להכיל גם אתרים אחרים מאוד מפורסמים בחו"ל ומאוד לא פופולריים בארץ (כי פשוט הם לא שולחים מוצרים אלינו). תרגמנו בשבילכם את כל הדברים שהיה ניתן להעביר לשפה העברית: שזה כל הקטגוריות וכל סוגי הסינונים האפשריים שיש בכל קטגוריה.
פטרנו אתכם מהצורך בפתיחת חשבון ב-PayPal, אז עכשיו אתם יכולים לעשות את הקניה באמצעות כרטיס אשראי שלכם גם אם כרטיס האשראי שלכם הוא לא בינלאומי. אנחנו כבר דואגים להעביר את הכסף שלכם למוכר באמצעות חשבון PayPal שלנו.
אם המוצר לא נשלח לארץ, אז אנחנו עושים את כל מה שצריך כדי שתקבלו אותו הביתה, וכן לא צריך בשביל זה להירשם לעוד אתר שייתן לכם כתובת שתצטרכו להזמין עליה ואז לשבור את הראש בלעקוב אחרי המשלוח שלכם. גם את המכס ומע"מ לא תצטרכו לשלם לפני שבאמת המשלוח לא נתקע ברשויות של המדינה.
מי יודע, אולי יתמזל מזלכם ולא תפלו על מכס ואז גם לא תשלמו אגורה אחת יותר ממה שכבר שילמתם?
אז אתם רוצים לשאול ממה אנחנו עושים כסף ולמה מספרים לכם על זה בכלל? נתחיל בזה שאנחנו לוקחים אחוז מסוים מהעסקאות שעושים דרכנו שמנותב לשיפור ושדרוג האתר והטבת שירות הלקוחות שלנו עד כמה שניתן.
יש לנו שירותים שלקוחות מאד אוהבים כמו שירות לקוחות בעברית שמסייע לכם כשיש בעיה, שירות מגן מכס שמי שבוחר אותו יודע בדיוק כמה הוא משלם על החבילה בלי הפתעות באמצע הדרך, פשטות קניה שלא נראתה בשום אתר אחר שנתקלתם בו ובעיקר מרדף תמידי אחרי הנגשת האתר לאוכלוסיות נוספות עם בעיות שצצות במהלך הדרך והוספת אתרים פופולריים לאתר שלנו.
למה אנחנו עושים את זה? כי זה נולד מצורך אישי. נשבר לנו להזמין לחברים וחברי משפחה דברים מחו"ל וגם לא היה בראש שלנו לשלם מסים ביבוא אישי בעת ההזמנה אלא אם כן באמת נדרשנו לתשלום הזה כשהמוצר הגיע.
כיום Zipy היא אחד מאתרי הקניות המובילים בישראל אם לא הגדול ביותר. אנחנו ממשיכים לצמוח בקצב גבוה מה שמעיד על האמון הרב שאנחנו מקבלים מהלקוחות שלנו וזה מאד מדרבן אותנו לשפר ולשדרג כל הזמן את החוויה בשבילכם.
אז קחו, תהנו ותשתמשו בזה, כי בנינו את זה כדי לעשות חיים שלכם הרבה יותר קלים לפחות כאשר מדברים על קניות מחו"ל.
פורסם ע"י צוות קניה.