הסופרמרקט הוא ללא ספק אחת ההמצאות הגאוניות של האנושות. מרכול שמוכר כל דבר אפשרי ונפרש על שטח של מגרש כדורגל הוא זירת הקניות האולטימטיבית לצרכן. אם קץ הימים היה מתקיל אותנו באמצע בחירת פסטרמה בחצי חינם, היינו נשארים רגועים: יש אוכל בשפע, וסוף העולם – שימתין בתור.
ועכשיו שאלה: למי לא קרה להיכנס לסופר בשביל לחם וחלב ולצאת עם עגלה מלאה בחטיפים, גבינות גורמה, מגבות מטבח 3 ב-10 ועוד מוצרים שקשה לקרוא להם "בסיסיים"? הסופר מכיר אותנו טוב יותר ממה שאנחנו מכירים את עצמנו ויודע בדיוק מה אנחנו צריכים: "לחם? עזבו אתכם, לחם זה פאסה – קחו באגטים ולחמניות מבצק כפרי, עכשיו יצאו מהתנור. ומה פתאום שמתם בקבוק מים מוגזים בודד בעגלה? יש אריזות של 6, וזה בא במבצע!". לסופר לא אכפת שאתם לא צריכים את זה, כי המטרות שלו הן לסקרן, לעניין ולמכור.
אז איך מזהים את ה"מלכודות" ולא מבזבזים כסף יותר ממה שתוכנן בכניסה לחנות? בכתבה זו אספנו את הטריקים הנפוצים בהם משתמשים חנויות ענק כדי לעזור לכם להיפרד מהכסף שלכם. תיהנו ותגיבו!
מוזיקה
יש כאלה שחובבים מוזיקה, ויש כאלה שהמוזיקה מדברת אליהם פחות. אמנם הלחן המרגיע שמלווה אתכם תוך כדי הקניות הוא אחת הסיבות בגללן אתם מבלים בחנות יותר זמן ממה שציפיתם. לחילופין, מוזיקה קצבית הייתה מדרבנת אתכם לסיים את הקניות בזריזות ולעזוב את החנות (באותו הקשר: זה למה שמים שירים קצביים בבתי קפה למיניהם – כדי שנסיים לאכול, נשלם את החשבון ונפנה את השולחן ללקוחות הבאים).
99 אגורות
טריק ישן שעובד כמו קסם. בגלל שהמוח שלנו מייחס יותר חשיבות לספרות שלפני הנקודה העשרונית, 9.99 מרגיש לנו פחות מ-10.
מוצרים בסיסיים
מוצרי צריכה בסיסיים אמורים לחכות לנו ליד הכניסה לחנות, הגיוני? בעוד שהצרכנים היו שמחים למצוא את כל הדברים החיוניים והנחוצים מרוכזים יחדיו לא הרחק מהכניסה, הסופר נוהג בפוליטיקת ההפרדה: כדי לאתר מוצרי חלב, מאפה וירקות תצטרכו לחלוף על פני מחלקות שונות ולהיחשף למבחר ממתקים, חטיפים ומוצרי בית למיניהם.
בגובה העיניים
אז חיפשתם אבקת כביסה, ולאחר נידודים רבים הגעתם למדף היעד. גם כאן יחכה לכם תכסיס: המוצרים מסודרים כך שהיקרים נמצאים ממש מול העיניים שלכם, וכדי להגיע לזולים תצטרכו להתכופף או לעמוד על קצות האצבעות.
עגלות ענקיות
אל דאגה, לא התכווצתם – אלה העגלות שנהיו גדולות יותר. על פי המחקר שנערך בארה"ב, הגדלת הסל פי 2 גורמת לגידול הצריכה ב-40%. יש על מה לחשוב.
טעימות אוכל
תמונה של גבינות בלבד מעוררת תיאבון. ומה קורה כשמציעים לנו לטעום משהו בסופר? יש סבירות גבוהה שנקנה מוצר שלא היה חלק מרשימת הקניות מלכתחילה. הטעימה נועדה לעורר את חוש הטעם שלנו כי צרכן רעב קונה יותר. טמון פה גם טריק פסיכולוגי: כשמביאים לנו משהו ללא תמורה, אנו מרגישים מחויבים להחזיר טובה. במילים אחרות, נקנה את המוצר בגלל ה"לא נעים" ולא כי אנחנו באמת צריכים אותו.
ריחות
ריחות נעימים משפרים לנו את מצב הרוח וגורמים לקנות יותר. זה למה לעיתים קרובות תראו פרחים או דברי מאפה בכניסה לחנות.
מוצרים בקופה
איזה מזל שיש דוכן בקופה! כי בדיוק נזכרנו שאנחנו צריכים סוללות, מסטיקים, חטיפים, סכיני גילוח, מחזיקי מפתחות ומשחת שיניים. צוות קניה מוכנים להמר שבעוד כמה שנים לצד הממתקים בקופה ימכרו לנו גם טיסות דקה 90 ויציעו משכנתא בתנאים אטרקטיביים.
פירות וירקות חתוכים
אכן נוח לקנות ירקות חתוכים כי אין צורך לשטוף ולחתוך אותם בבית. אמנם הם רחוקים מלהיות הדיל המושלם – מחיר שקית ירקות חתוכים יחסית למשקל עלול להיות גבוה פי כמה ממחיר ירקות רגילים, והם גם מתקלקלים מהר יותר.
3 ב-10
או "מבצע 1+1". לעיתים זה עוזר, אך לרוב מבצעים מסוג זה גורמים לנו לקנות יותר גם אם מה שאנחנו צריכים זה פריט אחד בלבד. התוצאה: גם הוצאנו יותר כסף על מוצרים מיותרים וגם נשארנו בטוחים שחסכנו ויצאנו חכמים.
עוד כתבות מעניינות:
7 דברים שהפרסום לימד אותנו לעשות
פורסם ע"י צוות קניה